Zdravé brokolicové placky v troubě

Vítáme vás u našeho článku, který se zaměřuje na přípravu zdravých brokolicových placků v troubě. Tato chutná a výživná pokrm je skvělou volbou pro ty, kteří chtějí do své stravy zařadit více zeleniny a zároveň si pochutnat na lahodné pokrmu. Sledujte náš recept a naučte se, jak snadno a rychle připravit tyto placky plné zdraví a výživy.

Příprava brokolicových placků

Příprava brokolicových placků je velmi jednoduchá a vyžaduje jen pár ingrediencí. Začněte tím, že předehřejete troubu na teplotu 180 stupňů Celsia. Poté postupujte podle následujícího postupu:

  1. 1. Vezměte jednu hlavici brokolice a rozdělte ji na menší růžičky. Pak brokolici uvařte ve vařící osolené vodě asi 5 minut, nebo dokud nebude měkká.
  2. 2. Mezitím si připravte strouhanku. Můžete použít celozrnnou strouhanku nebo strouhanku z tvrdého chleba.
  3. 3. Jakmile je brokolice uvařená, sceďte ji a nechte ji vychladnout. Poté ji jemně rozmačkejte vidličkou nebo rozetřete v mixéru na jemnou konzistenci.
  4. 4. Přidejte do brokolice strouhanku, strouhaný sýr, vejce, nasekanou petrželku, česnek, sůl, pepř a další oblíbené koření podle vašeho gusta. Dobře promíchejte, aby se všechny ingredience spojily.
  5. 5. Vytvarujte z této směsi malé placky a položte je na plech vyložený pečícím papírem. Vložte plech s plackami do předehřáté trouby a pečte asi 15-20 minut, dokud nejsou placky zlatě hnědé.

Zdravé a výživné jídlo

Tyto zdravé brokolicové placky jsou skvělým zdrojem živin a vlákniny. Brokolice je bohatá na vitamíny C, K a A, stejně jako na minerály jako je vápník a železo. Vejce dodávají protein, zatímco strouhanka přidává vlákninu a zdravé uhlohydráty.

Zobacz też:  Pečené krůtí maso v celku

Brokolicové placky lze podávat jako hlavní chod s přílohou nebo jako zdravou svačinku. Doporučujeme je podávat s jogurtem nebo omáčkou z bílého jogurtu s bylinkami pro osvěžující chuť.

Zdravotní přínos brokolice

Brokolice je jednou z nejzdravějších zelenin, kterou můžete jíst. Obsahuje mnoho prospěšných živin a slouží jako prevence mnoha onemocnění. Mezi hlavní zdravotní přínosy brokolice patří:

  • Vysoký obsah vitamínu C, který posiluje imunitní systém a podporuje zdravou kůži.
  • Bohatství vlákniny, která podporuje zdravou trávení a udržuje hladinu cukru v krvi stabilní.
  • Přítomnost antioxidantů, jako je sulforafan, který chrání buňky před poškozením a podporuje zdraví srdce.
  • Obsah vitamínu K, který je důležitý pro zdravé kosti a srážení krve.

FAQs

Jaké další ingredience mohu přidat do brokolicových placků?

Kromě základních ingrediencí můžete přidat do brokolicových placků další oblíbené suroviny podle svého vkusu. Například můžete přidat na drobno nakrájenou cibuli, sladkou kukuřici nebo nastrouhanou mrkev pro extra chuť a texturu.

Mohu brokolicové placky upravit pro vegetariány nebo vegany?

Ano, brokolicové placky lze snadno upravit pro vegetariány nebo vegany. Pokud jste vegetarián, můžete použít rostlinný sýr místo tradičního sýra. Pro vegany můžete nahradit vejce začínkou z lněného semínka smíchanou s vodou. Tím získáte veganskou verzi brokolicových placků.

Jak dlouho mohu skladovat brokolicové placky?

Pokud vám zbydou brokolicové placky, můžete je uložit do lednice ve vzduchotěsné nádobě. Budou se udržovat čerstvé až 3-4 dny. Před podáváním je můžete ohřát v troubě nebo mikrovlnné troubě.


Zobacz także:

Zobacz też:  Krém z tvarohu a zakysané smetany
Photo of author

Anzo Ceréski

Redaktor blogu Anzo ve svém volném čase rád poznává různé kultury prostřednictvím cestování. Fascinuje ho historie a rozmanitost světa, často navštěvuje muzea, kulturní festivaly a zkouší nové kuchyně. S nadšením dokumentuje svá dobrodružství a dělí se se čtenáři o inspirativní cestovatelské příběhy.

Napsat komentář